Jelenlegi hely

Segítő kamera az óvodában, iskolában - kommunikáció fókuszú workshop

A Segítő kamera (vagy videotréning) rövid ideig tartó, intenzív fejlesztő módszer, amely egy óvodai csoportban, iskolai osztályban, például a tanulási, magatartási vagy más problémák miatt rosszul beilleszkedő gyerekek helyzetét erősítheti azzal, hogy segít jobb/értőbb kapcsolatot kialakítani a pedagógus és a problémás gyerek között.

A módszer alapelemei: a mindennapos óvodai, osztálytermi helyzetekről készült rövid videofelvételek készítése (1), ezek elemzése (2) és az óvónővel, pedagógussal való visszanézése (3), majd ezek ciklikus ismétlése. A képek segítségével a problémákat megfoghatóbbakká lehet tenni, mivel csökken a szubjektív észlelés veszélye. A felvételek megtekintése után könnyebben elindítható a témához kapsolódó beszélgetés.

Az óvodai, iskolai videotréning az óvodai csoportban / osztályteremben előforduló interakciós mintákra támaszkodik és az óvónő, pedagógus konkrét kérdéséhez, problémájához kapcsolódik. Általában 3-5 alkalommal megismételt videofelvételek egyéni, strukturált megbeszélésével segíti a pedagógus professzionális munkájának megerősödését ill. az adott probléma sikeres megoldásához szükséges változást.

Milyen céllal alkalmazható eredményesen az óvodai, iskolai videotréning?

  • Az átlagtól eltérő viselkedésű és/vagy csoportban nehezen kezelhető gyermekkel való eredményes munka;
  • Problémák korai felismerése, viselkedésformák diagnosztizálása;
  • Problémás kapcsolatok javítása;
  • Új módszerek bevezetésének követése, értékelése;
  • Visszatérő konfliktushelyzetek hatékony megoldása;
  • A nevelői, pedagógiai munkában való elakadás, eredménytelenség-érzés kezelése;
  • Pályakezdő pedagógusok hatékony munkastílusának kialakítása;
  • Professzionális tanári kommunikáció fejlesztése.

A workshop alkalmával a módszer-demonstráció mellett a résztvevőknek lehetőségük nyílik arra, hogy szituációs játékon keresztül megtapasztalják a képek erejét, ill. azt, hogy miként működik a módszer a gyakorlatban.

A workshop időtartama: 3 óra

Akiknek ajánljuk: pedagógusok, óvoda- és iskolapszichológusok, fejlesztő- és gyógypedagógusok, logopédusok, gyerekekkel foglalkozó szakemberek